بیمه خودرو  در کشور ارمنستان

در سال 2024 بطور سرانه ای میزان  253.20 دلار آمریکا بطور میانگین برای بیمه خودرو هزینه می شود و پیش بینی می شود که این میزان با توجه به تمایل بیشترمردم برای جلوگیری از خطرات و خسارات و تصادفات وسایل نقیه رو به افزایش باشد.

همچنین پیش بینی شده است که که این بازار با افزایش ثابت 2.34 درصدی در سال 2024 رو به افزایش باشد و پیش بینی ها نشان می دهد که این عدد تا سال 2028 دو برابر شود.

درحال حاضر امریکا پردرامد ترین کشور دنیا در این بیزینس است.

فرایند وضع موجود بیمه خودرو  در کشور ارمنستان


موضوعات قابل تامل پیرامون فرایند فعلی بیمه ماشین


فرایند پر هزینه برای بیمه گذار و بیمه شونده
بوجود آمدن افزایش رقابت بین شرکت های بیمه ای)  مزیت)
عدم امکان دستیابی24 ساعته به پنل های بیمه ای و بروز مشکلات در ساعت های غیر اداری
احتمال جعل اسناد کاغذی(اخر بیاد)
نیاز به زمان زیاد برای دریافت قیمت و مذاکره با بیمه گذار
نیاز به فضای بیشتر برای شرکت های واسط، به دلیل حضور افراد برای انجام فرایندهای حضوری

 

بازدید از محل خرید و فروش خودرو در بازار ارمنستان


موضوعات قابل تامل پیرامون فرایند فعلی بیمه ماشین


 
فرایند پر هزینه برای بیمه گذار و بیمه شونده
نیاز به فضای بیشتر برای شرکت های واسط، به دلیل حضور افراد برای انجام فرایندهای حضوری
مشکلات ارایه استعلام کتبی 


موضوعات قابل تامل پیرامون فرایند فعلی بیمه ماشین


  • مصرف بیش از اندازه کاغذ و آسیب به محیط زیست
  • افزایش تردد شهری و بروز مشکلات ترافیکی و الودگی هوا


مزایای بیمه آنلاین ماشین :


  • حدف واسطه ها و Agent ها
  • کاهش امور فیزیکی روتین همچنین به حداقل رساندن خطاهای نیروی انسانی
  • ارائه خدمات به صورت شبانه روزی و همچنین ایام تعطیل
  • دریافت بیمه الکترونیکی بدون نیاز به پرینت سند بیمه
  • امکان ایجاد سامانه استعلام براساس کد شناسایی شخص یا پلاک ماشین
  • امکان استعلام قیمت بیمه و مقایسه قیمتی شرکت های بیمه و انتخاب هوشمندانه توسط متقاضی
  • پوشش دادن تمام متقاضیان در تمامی شهرهای دور و نزدیک بدون نیاز به مراجعه حضوری
  •  

 


مزایای بیمه آنلاین ماشین :


  • کاهش قیمت تمام شده بیمه صادر شده
  • استفاده بهینه از نیروی انسانی ارمنستان
  • رقابت شرکت های بیمه ای در جهت ارتقاء خدمات و کاهش هزینه
  • ایجاد فرصت برابر برای شرکت های تازه تاسیس و ارائه توانمندی آنها
  • اعلام تاریخ سررسید به صورت پیامک، ایمیل و ....
  • تایید شده تحت نظارت بیمه مرکزی (یا امکان نظارت نهاد حاکمیتی آن کشور)
  • امکان امتیاز دادن توسط خریداران بیمه و ارتقاء یا کاهش اعتبار یک شرکت بیمه ای براساس کیفیت خدمات ارائه شده
  • امکان ایجاد واسطه های فروش بیمه آنلاین بدون نیاز به دفتر کار، مدرک، سابقه و آزمون (واسطه آنلاین بازاریابی بین پلتفرم و متقاضی)